Intensivutbildning körkort med boende – Boka vår intensivkurs!

Du som ska ta körkort måste vara godkänd på både Riskettan och Risktvåan innan du får påbörja ditt Teoriprov och Förarprov. Riskutbildningarna är giltiga i 5 år! Obs – Trafikverkets kostnader för foto, teoriprov och körprov ingår inte i vår avgift.

Inskrivning för Intensivutbildning/intensivkurs Körkort

Information om anmälan ↴

OBS – vi upplever högt tryck just nu så tänk på att boka i god tid.

Bokar du en intensivutbildning via telefon skrivs en inskrivning, efter avslutat samtal skickas en bokningsbekräftelse hem till dig eller på mail där information om datum, betalning samt information om eventuellt boende står.

Klockan 7.30 på måndag morgon har vi en gemensam presentation och information samt inskrivning, då får ni dessutom allt material och vi går gemensamt till eventuella sovrum.

Teorilektionerna hålls som regel måndag till torsdag kl 16:15 – 17:40, under den första av dina två utbildningsveckor här. Vid inskrivningen skall du ha med dig din giltiga legitimation.

Särskilda behov

Har du läs- och skrivsvårigheter eller någon eventuell diagnos, berätta detta för oss så vi kan hjälpa dig på bästa sätt!

:Intensivutbildning Körkort

Information om anmälan ↴

Vi startar våra intensivutbildningar varje jämn vecka hela året om.

Innan inskrivning, om du önskar, bokar vi en nivåkontroll för dig. Detta innebär att du kör en 80 minuters lektion här hos oss där en av våra trafiklärare bedömer på vilken utbildningsmässig nivå du ligger. En bra idé kan vara att du har med dig din privata handledare så ni kan få en bättre överblick över vad ni kan träna mer på hemma. Denna lektion ingår inte i något paket och kostar 1080:- och betalas på plats!

Nivåkontroll – intensivkurs körkort

Vid nivåkontrollen får du/ni råd och tips om vad ni kan öva på hemma tills du kommer till oss för din två-veckors intensivutbildning. Nivåkontrollen ska förhoppningsvis ha som följd att övningskörningen hemma flyter bättre och att tiden på trafikskolan kan minimeras, liksom kostnaderna för din utbildning.

24 eller 34 lektioner i paket

I intensivutbildnings paketet ingår 24 eller 34 st körlektioner á 40 min. För vissa räcker dessa lektioner, men det kan även vara så att man behöver några lektioner till. Om du behöver fler körlektioner kommer du att få veta detta under intensivkursens gång. Du varvar dina körlektioner med teori och datorövningar här på din intensivutbildning. Det finns möjlighet att när betalningen är gjord och kommit in till oss kan man ringa till oss och få inloggningen till datateorin innan din intensivutbildning, för att vara mer förberedd och slippa satsa så mycket på den här under utbildningen. Många som har haft det stora intensivpaketet har sagt till oss att det är tufft att hinna med teorin när man har så många körlektioner, så det kan vara ett gott råd till dig som är nybörjare!

Viktigt att tänka på, din lärare bestämmer när du anses vara klar!!

Vi välkomnar elever till Sala från bland annat följande städer:

StockholmGöteborgEskilstunaMalmöUppsala

Observera!

Om du bokar utbildning intensivkurs körkort hos oss och inte avbokar den före startdatumet, så kommer vi debitera dig för halva kurskostnaden!

Betalning

Betalningen för din intensivutbildning skall vara oss tillhanda senast 2 veckor innan utbildningen påbörjas. Märk betalningen med Faktura nummer.

Betalning sker till bankgironummer: 825-5630

Boende

Boendet på trafikskolan kostar 175:- per natt exkl. lakan och handduk. Enkelrum kostar 225:- per natt.

Priset för dubbelrum är inräknat i ditt intensivpaket, vill du ha enkelrum tillkommer 400:- på ditt pris för intensivutbildningen.

Körprov

Efter en inskrivning bokas förarprov vid Trafikverket, förutsatt att körkortstillstånd finns! Vi försöker lägga provtiderna direkt efter intensivutbildningen men ibland får man åka hem och vänta några veckor för att sedan komma tillbaka och göra körprovet. Direkt efter genomförd uppkörning får du reda på om du klarat provet. Har du det så återstår bara för oss att gratulera till ditt nya körkort.

Skulle du bli underkänd vid körprovet bokar vi, om du vill, tid för ett nytt prov och jobbar vidare på att fixa det som brister, detta ingår dock inte i priset för intensivutbildningen utan tillkommer.

Om du har frågor eller funderingar så är det bara att ringa oss.

Vi vill förtydliga att det inte är någon uppkörning under intensivutbildningen, utan att den är som tidigast veckan efter!

Anmälan – intensivkurs körkort

Du anmäler dig på 073-6316 601 eller använder vårt formulär.